zondag, januari 21

Tip van de bib - Gedichtendag

Naar aanleiding van Gedichtendag (25 januari) zijn we in onze bib op zoek gegaan naar mooie, leuke, ontroerende, bloedstollende, sfeervolle,... gedichten.
Elke dag krijg je een "Tip van de Bib"-gedicht van een van onze medewerkers.
Vandaag de tip van Kris:

Dubbel

Zij is het bed dat mij geen dromen laat,
Het morgenbrood dat ik niet mag verteren.
Zij is de ochtendzoen die mij zo lief mismaakt
En aan een doodgaan raakt dat ik moet leren.

Ik ben haar man die zijn alleenzijn kwijt is
En vereenzaamd in zijn dubbelhartig wezen
Met zichzelve dweept, tweeslachtig, ongewis.
Zij is de wonde die mij bloedt en kan genezen.

Zij is het licht dat mij het licht beneemt.
Zij is de weg en ligt mij in de weg.
Zij is het huis dat mij van thuis vervreemdt
En sluit mij op in het adres dat ik haar zeg.

Leonard Nolens

Geen opmerkingen: